14 November 2011

Anugerah Terindah

Dalam kehidupan kita didunia yang sementara ini,kadang-kadang kita sedikitpun tidak perasan dengan Anugerah yang bukan sedikit bilangannya kita perolehi.

Kita hanya tahu mengeluh,mencari kesilapan dan kelemahan dan sentiasa pula menyalahkan orang lain bila berlaku sesuatu musibah kepada diri kita.

Begitu lah kebanyakan dari kita. Always take thing for granted. Gagal untuk bukan sahaja menganalisa sesuatu perkara malah sengaja tidak mahu mengakui kesilapan apatah lagi memperbaikinya. Apa yang saya perkatakan ini adalah sesuatu yang menjadi kebiasaan kepada kita semua termasuklah diri kita.

Adakalanya kuman diseberang laut kita nampak,tetapi gajah didepan mata kita tak pandang. Hak orang lain kita agungkan tetapi yang kita sendiri kita bukan takat tak pandang sebelah mata tetapi tak perasan pun kewujudannya...

Kita suka mengharapkan padi di seberang..sedangkan menjadi atau tidaknya belum tentu lagi...kita lupa bahawa apa yang ada disekeliling kita juga adalah Anugerah...setiap yang hadir dalam hidup kita pasti ada peranan serta hikmahnya...hargailah mereka...Anugerah yang terindah....

P/s dikesempatan ini ingin saya ucapkan tahniah kepada Mas emiyati Ketua Puteri Umno Melaka yang baru sahaja dianugerahkan cahayamata yg ke 4 pada 11/11/11 yang lalu..don't give up to try for a girl,babe!

1 ulasan:

emysamsudin berkata...

Owh...im touched!!!!! Tq kak sha.... U will alwiz be my idol... So , samalah tu...we will try for another one...but not so soon lah!!! Nanti bising plak boss ahaks!!tq dato sha...wish u all the best , semoga diberi kekuatan dan semangat agar kak sha akan trus dapat memberi inspirasi pda ug lain!!! Love u!!