27 November 2007

Apa kata anda?

Seorang sahabat lama menghubungi saya hari ini. Dari bertanya khabar, perbualan kami melarat sehingga kepada kecelaruan identiti yang melanda sesetengah orang hari ini. Ramai yang merasakan diri mereka terperangkap dengan tubuh zahiriah mereka,sedangkan naluri mereka bercanggah. Ramai juga yang kurang selesa dengan identiti mereka sendiri. Bagi diri saya, kalau kita cuba jadi orang lain,memanglah kita akan rimas dan berasa serba tak kena. Namun,sebelum memadamkan talian telefon, sahabat saya yang sering memberikan nasehat yang ikhlas itu berpesan kepada saya..."Sha..awak tu dah ada title Dato sekarang...kau kenalah sesuaikan diri...gerak-geri,cara berpakaian..mestilah sesuai...". Sebenarnya,ini bukanlah nasehat yang pertama saya terima sejak di anugerahkan Darjah Indera Mahkota Pahang lebih setahun yang lalu..tapi seperti juga nasehat yang saya terima sebelum ni,ianya bersifat general , celaru juga saya memikirkannya..sedangkan saya ni memang seorang yang simple dan tidak pandai bergaya..maklumlah,saya berasal dari keluarga sederhana... KEPADA RAKAN-RAKAN YANG MEMBACA..SAYA ALU-ALUKAN PANDANGAN DAN NASEHAT ANDA TENTANG PERKARA INI...YANG JUJUR YA....

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

Tanpa Nama berkata...

kesimpulanya Dato' UNDILAH SAYA

Tanpa Nama berkata...

bila dah dpt pangkat, kena la jaga. pelihara. bukan mudah nak dapat, takkan nak junjung sambil lewa. gaya kena ada, tapi sebagai pemimpin, rendah diri pada tempat sepatutnya, sangat perlu. baru org tgok & lihat dgn hormatnya. jgn ada sesetgh tu dh dpt tapi dok la acting mcm xdpt, ibarat kononnya apa la sangat dgn pangkat tu, nk low-profile tak kena tempat. simple tetap maintain tapi dihormati, kan cun tu. kekalkan apa yg dato' ada. klu org mengata, jgn ambil pot sangat, yg positif, amik la buat panduan. negatif, campakkan je.