18 April 2008

Ucapan Ketua Pemuda DAP dalam Perhimpunan Rakyat di IPOH

Ketua Pemuda DAP..Nga Kor Ming dengan kurang ajarnya melaungkan: "UMNO dan BN boleh masuk kubur,negara Malaysia untuk semua,ini negara cina, negara melayu dan negara India.Kita tidak bicara tentang ketuanan Melayu tetapi ketuanan rakyat"...cuba perhati..dia sebut negara cina dulu..angkuhnya..nasib baiklah di Perak dan Selangor masih ada Raja Melayu, kalau tidak,MB nya mesti cina..yang sedihnya ramai jugak Melayu yang mendengar ucapan cina biadap ni bertepuk sorak... Nasib baiklah ramai lagi kawan-kawan kita dalam MCA tu masih ingat sejarah tapi harap-haraplah mereka tidak mendiamkan diri sebaliknya bersama-sama dengan kita mendekati serta memberi kefahaman kepada jenerasi muda.

Generasi muda Melayu sudah mula lupa agaknya bahawa banyak keistimewaan yang kita kecapi sejak merdeka akan hilang begitu sahaja jika kontrak sosial ini dihapuskan....tiada lagi biasiswa,MRSM,UITM dan macam-macam lagi..janganlah terpedaya dengan DAP tu...sampai bila-bila pun mereka tu tak ikhlas,kita akan jadi macam Melayu Singapura kalau biarkan mereka ni berkuasa. Kawan-kawan yang dalam PKR dan PAS,sedarlah bahawa mereka ni hanya gunakan anda untuk merampas kuasa,jika mereka ikhlas,Pakatan Rakyat sepatutya di tunjangi oleh PAS parti yang paling berpengaruh jika dibandingkan dengan PKR dan DAP.Sesal dahulu pendapatan,sesal kemudian tidak berguna.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Telefone VoIP, I hope you enjoy. The address is http://telefone-voip.blogspot.com. A hug.

Tanpa Nama berkata...

Salaaam YB ,
"they are what they eat" , itu lerr contohnya kalau asyik makan minum benda haram siang malam . Moga kita dilindungi oleh Nya dari sifat buruk begitu .

Pink Ants berkata...

negara n bangsa pasti selamat kalau semua orang muda memahami hakikat perjuangan yang telah diwariskan kepada kita.

Tanpa Nama berkata...

Hi Dato'

At last u come back...benar sekali terkadang saya juga agak muak membaca berita2 tentang pertelagahan di antara sesama bangsa yang sering dipaparkan media..mendengar sorakan Melayu dan laungan orang2 Melayu yang bersengkokol dengan DAP memang memualkan. Entah kenapa mereka begitu ghairah dengan sogokan janji yang tidak berteraskan kewarasan minda? Dan saya turut tertanya2 sendiri kenapa di kalangan UMNO sendiri tidak ada yang benar vokal dan pintar untuk menangkis dakyah dan omokan sebegini. Yang diwar2kan saban hari adalah desakan2 demi desakan agar PM meletakkan jawatan dan sebelah pihak lagi mempertahankan PM..dikalangan UMNO sendiri tiada penyatuan hati..bagaimana pula mahu memenangi hati rakyat ..jika hal dalam kain sendiri di telanjangi saban hari? Sudahnya Pakatan Rakyat bertepuk tangan kegirangan..mereka mendapat kredit percuma tanpa bersusah payah mempengaruhi rakyat..untuk melihant sendiri kepincangan BN..