12 Januari 2008

Mencari Sharlinie


Kes Nurin belum selesai,kita kini dicabar dengan kehilangan Sharlinie. Sewaktu saya menulis ini,masih belum ada tanda Sharlinie akan ditemui. Bayangkan bagaimana susah dan remuknya hati keluarga Sharlinie melalui saat-saat yang mencemaskan ini. Apa yang mampu dilakukan,hanyalah menaruh keyakinan kepada pihak berkuasa untuk mengambil tindakan. Selebihnya pastilah diserahkan kepada Yang Maha Berkuasa untuk melindungi kanak-kanak malang tersebut.

Syabas kepada semua pehak yang mengambil tindakan proaktif membantu usaha mencari Sharlinie. Sahabat saya Ketua Puteri Selangor begitu komited mengedarkan poster disekitar PJS dan Taman Medan. Hakikatnya itu sahajalah yang mampu kita semua lakukan. Dalam kebingungan masyarakat dengan kes Sharlinie ini, pelbagai emosi telah dipamerkan. Kak Ijat begitu marah nampaknya.Begitu juga dengan Tan Sri Musa yang begitu berang. Agaknya mungkin itulah yang diperlukan oleh si penculik. Mungkin sekarang orang gila itu sedang tersenyum bangga menyaksikan bagaimana semua orang sedang huru-hara akibat dari perbuatannya yang tidak berhati perut itu. Sharlinie bukan sahaja menjadi pemuas nafsu serakahnya tetapi juga sebagai satu jalan untuk terus 'terkenal' dinegara ini. Itulah yang diharapkan..kehadirannya dirasai dan digeruni... diburu menjadi suatu yang didambakan dan memberi kepuasan.

Sebarkanlah poster wajah Sharlinie dan marilah kita doakan agar anak kecil ini selamat pulang kepangkuan keluarga.

1 ulasan:

h.h berkata...

hmmm masa aku tulis ni masih belum ada berita ttg sharlinie.. syian gaks aku nengok mak ayah dia... tp tu lah... waktu cenggini kite berdoa lah moga Allah permudahkan pencarian mencari sharlinie utk dipulangkn ke pangkuan ibubapa.

Phk polis yg bertungkus lumus tu harus diberikan pujian! aku "respek" ar ngn keje dorang nie ... keje keje keje... walau pun kena maki ke kena apa ker... terpaksa or rela ker.. dorang nie laksanakan juga amanah yg diberi! huhuhu... mampu kah aku menjalankn tanggungjawab sama spt mereka sbg pemimpin pu3?!?...