13 Januari 2009

merekalah pejuang sejati!


saya sebenarnya agak terharu dengan kesungguhan Timbalan Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Razak turun padang dan berjuang bersama-sama jentera Barisan Nasional (BN)dalam kempen pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu ini

walaupun menduduki hirarki tinggi dalam kerajaan dan juga parti, namun beliau tidak pernah ambil mudah atau hanya duduk di kerusi selesanya di Putrajaya dalam menghadapi pilihan raya yang sengit ini

semalam sebaik saja selesai berucap di parlimen dan selepas merasmikan sebuah persidangan di ibu negara, Najib bergegas pula ke Terengganu dan menyampaikan pidato ulungnya di hadapan beribu penyokong kuat UMNO dan BN

justeru itu saya terfikir sendiri, sekiranya insan seperti Najib dan Perdana Menteri sendiri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sanggup turun ke bawah bersama-sama anak buah mereka, saya tidak nampak alasan mengapa ada di antara kita yang mengambil mudah atau bersenang-lenang di kawasan atau bahagian masing-masing

berdasarkan kesungguhan Najib dan Pak Lah, saya tidak hairan bagaimana mereka berdua boleh berada sehingga ke tahap sekarang, saya tidak hairan bagaimana mereka boleh sampai ke peringkat begini.

Merekalah pejuang sejati!

10 ulasan:

|bRAVEhEART berkata...

YB Dato' pun berusaha keras juga. Sayangnya PU3 jerantut lewat datang. Apa masalahnya? Bahagian jeranutu pun ada masalah nampaknya. Yang bersungguh-sungguh hanyalah Wanita Jerantut yang datang awal dan fullforce. Masalah kepimpinan.

bungaraya berkata...

PU3 mempunyai tugas dan tanggungjawab yang besar dirumah. Anak-anak dan suami terpaksa dilayan terlebih dahulu sebelum tugas amal diluar rumah. Lebih-lebih lagi dikawasan jauh dari rumah spt PRK di Kuala Trengganu.

Waris Pahang berkata...

Selamat Berjuang dari warga pahang dan waris pahang.

Tanpa Nama berkata...

pak lah adalah pembunuh parti Melayu UMNO. Pak LAh hanya perlu 4 tahun untuk melingkupkan UMNO dan segala tahi yg beliau tinggalkan perlu dibersihkan oleh najib.

semasa Tun Dr M melepaskan jawatan dgn rela, Malaysia dan UMNO telah dipulihkan kesan kegawatan ekonomi dan politik 1997/98.

pak lah telah memusnahkan segala yg diberikan oleh Tun Dr M.

pak lah menjadi kurang ajar sehingga sanggup memperlekehkan Tun Dr M....hasilnya rakyat menghukum UMNO dan BN dan pak lah terpaksa berambus awal dari sepatutnya.

Insan seperti Dr M bukan boleh dibuat sesuka hati oleh pemimpim pemimpin UMNO yg haprak dan lupa daratan.

Tun Dr M telah berusaha sedaya upaya bertungkus lumus memperkuat Melayu dan Malaysia dan meletakkan Malaysia dikedudukan yg sewajarnya.

pak lah telah menjatuhkan imej Malaysia. Malaysi amenikus dgn singapura dan menjadi pengerusi OIC yg hilang kukunya dan bisu...

Saya berdoa agar Tun Dr M terus terusan dikurniakan kesihatan yang baik dan mind adan tajam dan etrus menerus berusaha agar UMNO dibersihkan dari pengaruh saki baki pak lah dan menantu nya.

Hidup UMNO.
Hidup Melayu
Hidup Islam

Hidup Mahathir Bin Mohammad Perdana Menteri Malaysia terhebat dalam sejarah Malaysia.

Amin

drputera

Tanpa Nama berkata...

aku sangat bersetuju...Tun satu nama yg tidak boleh dicari ganti. Seorang rakan wartwan yang pergi mengikuti Pak Lah ke Iran tahun lalu bercerita, bila mereka sewa kereta dan lalui check point polis di Iran, mereka cuma sebut nama Malaysia dan Dr. Mahathir, dengar nama Dr. Matahir sahaja polis Iran terus bagi laluan.....tanda hormat yg begitu tinggi kepada seorang yang dilihat pemimpin dunia Islam,dia kata, agaknya kalau sebut nama Pak Lah mahu duduk dalam lokap...itulah Tun, sampai hari ini dunia luar masih hormat kat beliau. Kita kat Malaysia tak tahu bersyukur ada pemimpin macam itu.

cabaipadi berkata...

Salam,

apa jenis kebanggaan yang sdri ada ni??? kalau setakat nak membodek dan mengampu TPM orang sesama negerimu tak payahlah...dah mual dan muak telinga serta mata mendengar dan melihat...

Apa yang nak dibangga dengan bergegasnya TPM dengan menaiki jentera milik rakyat tetapi bercakap untuk parti...Ingat amanah memerintah bukan untuk orang yang khianah kepada hak rakyatnya...

Kalau beginilah wajah pu3 UMNO maka inilah juga wajah2 wanita UMNO suatu hari nanti kerana anda akan berada di situ juga...

Hentikanlah budaya membodek yang ceria diulas pinkant...maaf cabaipadi sekadar menasihat..kalau BN hanya kuat dengan jentera kerajaan yang duitnya adalah duit rakyat seluruhnya,apa nilai BN bila tiada apa2 satu hari nanti akibat daripada gagal mengurus kekalahan PRU-12...

fikir-fikirkanlah yer...

salam ziarah!

Tanpa Nama berkata...

rasanya najib dengan pak lah tak da masa dan takkan baca blog ni....percayalah, mereka terlalu sibuk untuk baca blog seperti ini. So tidak timbul cerita entry blog ini unutk membodek...membodek kalau buat kenyataan macam ini dalam suarkhabar mungkin la....blog bersifat menyampaikan pandangan peribadi dan orang lain diberikan hak untuk meninggalkan komen, itu sahaja. So cibaipadi ada tak terfikir mungkin YB Sha memang ikhlas memuji kedua pemimpin tu...kalau akal jenis berfikiran negatif semata-mata tetapi pada masa yang sama ada hati nak nasihat orang, baik tak payah la beb......

Tanpa Nama berkata...

pejuang sejati pada ahli ahli akar umbi..yg dok susah payah nak menangkan UMNO dan BN

yg dokjalan kaki pi sana sini

dok tebal muka kena herdik dgn puak puak pas..

dok mcm tu juga dari dulu kini dan selamanyany anaik kete wira iswara dan dok sedih mcm nak rak bila tgk kepimpinan meruntuhkan institusi yg memayungi bangsa agama dan negara

ahli sejati adalah akar umbi umno...yg dok saban tahun dok undi umno walaupun pemimpin buat onah sampai umno dibenci rakyat

UMNO hari ini dibenci rakyat bukan kerana UMNO tetapi kerana pemimpin UMNO yg haprak..yg pandang jijik pada rakyat dan akar umbi...

pada aku ..ahli umno yg panjat pokok pi letak bendera ..tu lagi sejati pejuangannya dari pemimpin yg dok ratah harta negara...nak swastakan IJN, nak bina lagi satu lcct demi perut buncit tony fernandes..yg sudi sabotaj KLIA harta negara demi nak jaga periuk nasi kroni kroni yg hutang bertimbun...

drputera

hari ini jika UMNO dipandang jijik dan hilang 5 negeri dan 1 wilayah jgn salahkan RAKYAT..tapi salahkan PEJUANG sejati akak pak lah ...dan band of leaders yg membenerkan kebobrokan kepimpinan beliau.

kepimpinan pak lah Maruah Mlaysia diinjak injak oleh Singapura dan maruah Melayu diperkotak katikkan oleh editor editor bukan melayu yg diberi kuasa menguasai akhabra akhbar mmilik UMNO seperti NSTP sebelumnya dikuasai oleh brendan pereira dan kalimullah

drputera

p/s:shaniza nak komen pasal LABU LABI Airport?

Tanpa Nama berkata...

Sdr/i,

Blog sdr/i telah di-link-kan didalam blog hub GERBANG TEMU MAYA @ GABUNGAN SUARA ANAK PAHANG - tanpa prejudis. Blog GERBANG TEMU MAYA ini telahpun di-link-kan didalam blog bug ternama PENGABUNG SUARA ini akan memberikan blog-blog dalam GTM mendapat lebih pengunjung.

Sila maklumkan jika sdr/i tidak bersetuju blog sdr/i dimuatkan didalam GTM untuk kami keluarkannya. Harap maklum dan terima kasih.

http://gerbangtemumaya.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

saya memang pelik dgn orang atasan UMNO, suka sgt bodek membodek kepimpinan atas. Pak lah bagus, najib cekap.. Walaupun, hakikat yang sebenar, semua tahu betapa rakyat marah dan salah satu punca Tsunami politik pada PRU12 adalah kerana pak lah dan KJ. Wahai Dato', yg perlu dibodek, diampu, adalah rakyat, bukan pemimpin atasan. Jgn hanya kerana jawatan yg ingin di rebut pada mac ini, bermacam hamparan pujian, berbakul bodekan utk najib. Kami yg menentukan nasib wakil rakyat, bkn pak lah. dia hanya mencalonkan, tapi kami yg akan memilih. Jgn gentar, jgn takut. Tak perlu berbura2, berkata manis dgn pemimpin atasan semata2 nak dapatkan tempat. Kalau kita memang org yg bekerja, rakyat pun suka, x perlu hidup dlm puji-pujian. Orang yg memang jujur, ikhlas, dan bekerja serta berjuang untuk UMNO, takkan ada masa membodek ketuanya. Tak terpikir pun ayat apa nak guna untuk mengambil hati ketua. Renung2kanlah. Harus diingat, pengundi sekarang bukan buta. Pemuda, pemudi sekarang, pandai menilai, yang mana intan, kaca atau permata. Kata2 dah x relevan lagi sekarang.