03 Mei 2008

'Puteri Jangan Gila Jawatan'-yb dato noraini

Malam tadi saya berkesempatan mengikuti ucaptama YB Dato Noraini Ahmad,Ketua Puteri UMNO Malaysia yang kini menjadi Timbalan Menteri Sumber Manusia ke Kuala Lipis, Pahang. Kalau nak diikutkan badan yang penat kerana jadual yang sangat padat beberapa hari lepas,memang tak larat rasanya nak ke Lipis,tetapi mengenangkan program yang melibatkan Puteri Perlis,Perak,Negeri Sembilan dan Melaka itu dibuat di negeri kelahiran saya,saya ketepikan kelesuan dan bergerak ke Lipis dari Kuala Lumpur pada jam 4.30 ptg. Kebetulan Hisham Langkawi menghubungi saya disebelah pagi dan Mimi Kuala Krau turut berada di KL,saya pelawa mereka untuk bersama ke Lipis.Di Lipis,Ketua Puteri Jerantut dan anak buahnya telah menunggu saya.Mulanya mereka rasa segan juga nak pergi kerana tiada sebarang jemputan dari mana-mana pehak,tetapi saya tegaskan kepada mereka,apa sahaja program yang melibatkan parti,tidak perlu ada jemputan.Lagipun kita hanya mahu meraikan rakan-rakan yang datang dari jauh selain memberi sokongan kepada YB Kpum.

Ucapan Kak Ani,menyentuh banyak perkara,dari soal perpaduan,kekuatan dan jati diri sehinggalah kepada isu Pemilihan yang akan berlansung Disember nanti. Sebagai antara yang disebut-sebut akan bertanding jawatan tertinggi Puteri UMNO,iaitu jawatan yang akan dikosongkan oleh Kak Ani sendiri,saya rasa kurang selesa juga apabila isu tersebut dibangkitkan oleh sesetengah peserta. Namun,saya kira Kak Ani telah memberikan jawapan yang tidak bias dan memang sepatutnya beliau menasehatkan agar para peserta yang jadi perwakilan nanti membuat penilaian yang sebaik-baiknya..yang penting kata beliau,beliau mahu Puteri menolak mana-mana individu yang pentingkan diri sendiri dan gila jawatan.Siapakah yang dimaksudkan?Hanya Allah sahaja yang tahu apa yang tersirat disebalik jawapan tersebut...

Namun,secara peribadi banyak perkara yang telah dibangkitkan oleh peserta semalam perlu diberi perhatian serius dan pelan strategi anjakan paradigma Pergerakan Puteri UMNO perlu segera diatur dan di gerakkan jika kita benar-benar mahu menjadi landasan kepada golongan wanita melayu muda serta menerajui Puteri BN. Kita perlu dihormati oleh lawan dan kawan.Kita tidak boleh membiarkan pergerakan Puteri menjadi bahan lawak diluar sana.Cuba baca blog Marina Mahahir tentang Perhimpunan Agung kita tahun lepas,bukan satu malah berpuluh komen negatif dibuat tentang kita.Kita tidak perlu melatah tetapi sebaliknya kena muhasabah dan perbaiki diri.Bak kata Sata dari Lenggong,janganlah jadi Pemimpin Patung Berhias...harap muka dan penampilan sahaja yang cun melecun tetapi minda dan jatidiri macam hampas.Kita mesti berfikir 'diluar kotak' barulah kita dapat memperbaiki dan mengangkat martabat Pergerakan kita.

Sekarang bukan masa kita mencari salah sesiapa dan menuding jari antara satu sama lain.Masing-masing ada tugas dan tanggungjawab yang mesti dilaksanakan walaupun Disember semakin menghampiri.Saya setuju sangat dengan Kak Ani,jangan pilih orang yang gila jawatan tetapi sebelum kita melabel seseorang,buatlah penilaian dengan seadilnya dengan mengenepikan emosi dan mendahulukan kepentingan Puteri.

Dalam konteks Puteri,bagi saya tak ramai yang gila jawatan ni..mungkin ada satu dua tapi kebanyakannya bersemangat untuk bersama-sama memperjuangkan agenda bangsa tetapi persepsi dan cara seseorang itu berbeza,sebab itulah teamwork dan leadership skill sangat penting.Jika seseorang menawar diri untuk jawatan tertentu,jika dia layak dan ada sokongan apa salahnya.Nama pun kita ni parti politik,bukannya Persatuan Sains Rumahtanggan sekolah..Kita kena berani menangani fenomena pertandingan ini.Apa yang penting,mereka ini perlu sentiasa diingatkan tentang etika dan peraturan,menolak rasuah politik dan berkempen dengan mengungkit serta memburukkan peribadi mestilah dijauhi sama sekali.

Pemilihan yang akan menjelang ini perlu dipandang positif dan dijalankan dalam suasana perpaduan,barulah kita akan dipandang sebagai parti yang bermaruah.Saya sendiri,kalau tidak ada sokongan dari kawan-kawan,tidaklah pula akan menawarkan diri. Seperti kenyataan saya dalam Utusan Malaysia semalam, ramai yang beri pandangan untuk saya bertanding tetapi sebagai seorang pemimpin kecil yang diberi kepercayaan oleh MB saya untuk menjadi wakil rakyat,saya mesti meminta pandangan beliau terlebih dahulu sebelum membuat keputusan muktamad.Alhamdulillah..setakat ini beliau positif dan sepertimana juga kenyataan akhbarnya tentang saya apabila ditanya pemberita kenapa saya tidak dilantik sebagai exco kerajaan negeri,beliau menjawab bahawa saya ada masa depan yang cerah dan beliau mahu saya belajar menjadi adun biasa dahulu. Sepertimana juga nasehat kepada saya melalui SMS...if you go up so fast,you will go down as fast,if you go up gradually,it normally takes sometime for you to go down...there are hundreds of living examples...

Kesimpulannya,tidak perlu gila jawatan,kalau kita ikhlas dan telus dalam perjuangan,jawatan akan datang sendiri kepada kita.Wakil rakyat Puteri yang ada hari ini,tidak pernah melobi untuk jadi calon tetapi terpilih dan menang kerana orang sudah mula mengiktiraf keupayaan kita memimpin.Kita sendiri patut bersyukur dan recognize barulah mereka diluar sana terasa akan aura kehebatan kita. As a leader,kita kena bersikap terbuka dan tidak berprasangka buruk kepada anak-anak buah kita.Apa jua yang kita kecapi hari ini adalah kerana ujudnya Puteri,we must give n pay back by giving our full support to all Puteri. Kita mesti dikelilingi oleh ahli-ahli yang hebat,barulah kita juga menjadi pemimpin yang hebat. Kepimpinan bukan sesuatu yang boleh difaraidkan tetapi sesuatu yang perlu dibaja dan diasuh dengan kekuatan dan kasih-sayang.

60 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tahniah kak scha!perjuangan perlu ikhlas utk mendapat keberkatanNya. kekadang kita kena pekakkan telinga utk terus maju ke hadapan..

Anti Melayu Gila Jawatan berkata...

Tahniah web sangat bagus dan padat.

Gambar pun comel melebihi yg nyata....(360 darjah)...jgn tipu org ramai kerana ia melambangkan karektor.

'PUTERI JGN GILA JAWATAN' - komen saya Dato' sebagai YB ADUN memang seharusnya menjalankan AMANAH dan memberi FOKUS 100 PERATUS, kepada kawasan Dato! Tahniah kerana rakyat di kawasan Dato' percaya Dato' akan menjalankan tanggungjawab dgn bersih, cekap dan amanah.

Oleh itu, saya percaya Dato' TIDAK AKAN BERTANDING untuk jawatan Ketua Puteri UMNO Malaysia, sebagai menyokong ucaptama YB Dato' Noraini yang bertajuk "Puteri Jangan Gila Jawatan"

Tanpa Nama berkata...

Saya pun setuju agar Dato' lebih fokus di kawasan sendiri memandangkan bukan mudah untuk menjadi wakil rakyat pastinya memikul beban kerja yang sangat banyak bagi memastikan kerusi itu terus kekal menjadi milik BN.

Pandangan saya puteri kini memerlukan pemimpin yang boleh memberi komitmen masa mereka 100% untuk menunaikan tanggungjawap sebagai KPUM... Tak adalah terlari sana sini...Nak jaga kawasan lagi..nak jaga puteri lagi...

Moga Dato' sukses sebagai wakil rakyat yang mewakili Puteri..Jangan disia-siakan peluang yang ada. Mendapatkannya lebih mudah daripada mengekalkannya..

Tanpa Nama berkata...

Saya pun setuju agar Dato' lebih fokus di kawasan sendiri memandangkan bukan mudah untuk menjadi wakil rakyat pastinya memikul beban kerja yang sangat banyak bagi memastikan kerusi itu terus kekal menjadi milik BN.

Pandangan saya puteri kini memerlukan pemimpin yang boleh memberi komitmen masa mereka 100% untuk menunaikan tanggungjawap sebagai KPUM... Tak adalah terlari sana sini...Nak jaga kawasan lagi..nak jaga puteri lagi...

Moga Dato' sukses sebagai wakil rakyat yang mewakili Puteri..Jangan disia-siakan peluang yang ada. Mendapatkannya lebih mudah daripada mengekalkannya..

tuliphitam berkata...

"Jangan Gila Jawatan"

Memang menarik untuk dibincangkan apatah lagi sekarang ini memang musim pemilihan bakal menjelang..

Apapun bakal-bakal calon KPUM ini saya dengar ramai tetapi yang benar-benar berani mengakui menawarkan diri adalah sorang dua itu pun yang boleh dikatakan favourite dalam puteri...

Yang kelakarnya berpura-pura kononnya didepan kawan-kawan rapat mengaku tetapi bila puteri2 tanya tak mengaku.....Macam ni pun ada macam mana la nak memikul tanggungjawap yang lagi besar nak bertanding pun takut-takut..

Kita biarkan kali ini pemilihan di jalankan..Tak payah nak kompromi2 barulah ada kekuatan...10 orang nak jadi calon pun tak ape..tapi kenalah ukur baju di badan sendiri..Jangan lah diri sendiri pun tak betul hala tuju kita terhegeh-hegeh nak kan jawatan..

Tanpa Nama berkata...

SOKONG 100%...AMATLAH BERSETUJU..CUBA FIKIRKAN,PRU KALI INI PUTERI DIBAWAH DATO` NORAINI DIBERI KEPERCAYAAN UNTUK DAPAT SEAT YG LEBIH..SUSAH NAK DAPATKAN SEAT YB NI..NAK YAKINKAN PUCUK PIMPINAN TERTINGGI SUPAYA TRUST PADA LEADERSHIP PUTERI..

YB ADUN SEPERTI KAK SHA AMAT BERTUAH KERANA DAPAT CALON ATAS KAPASITI PUTERI DAN DENGAN SOKONGAN RAKYAT DAN TAKDIR TUHAN..AKHIRNYA MENANG DAN DINOBATKAN SBG YB ADUN..YB ADUN KENA BERI MASA 24 JAM PADA KAWASAN 7 HARI SEMINGGU,KENA ATTEND PROGRAM DI KAWASAN,JAGA KEBAJIKAN, KESIHATAN,PENDIDIKAN,KHAIRAT KEMATIAN,TINGKATKAN EKONOMI PENDUDUK TERUTAMA ORANG MELAYU KAT SANA DAN MACAM-MACAM PEMBANGUNAN INSAN YANG HARUS DILAKSANAKAN..

KALAU JADI KETUA PUTERI MALAYSIA...MANA ADA MASA UNTUK RAKYAT DI KAWASAN DAN JUGA AHLI PUTERI..AKHIRNYA YANG DIKEJAR TAK DAPAT YANG DIKENDONG BERCICIRAN..

FIKIRKANLAH KAK SHA..KAMI BANGGA KAK SHA AS YB TETAPI YAKIN KAK SHA TAK DAPAT BAHAGIKAN TUGAS... JADI,BERILAH PELUANG PADA MEREKA YG BOLEH FOKUS 100% SEPERTI KAK ANI DULU (TIADA POST PUN DALAM KAWASAN)

KALAU KAK SHA SAYANGKAN PUTERI..FIKIRKANLAH UNTUK TIDAK BERTANDING...TQ


Ikhlas dari, Angelina Joeling

Tanpa Nama berkata...

sebagai wakil rakyat, sudah semestinya tugas hakiki mesti lah menjaga kawasan dengan sepenuh dan seikhlas hati. Tetapi jangan sampai title YB itu menyekat peluang kita untk terus mengorak langkah mencapai kejayaan yang gemilang seterusnya..Kalau lah jadi wakil rakyat tak boleh pegang jawatan lain, nampaknya jawatan PM tu tak payah la beri kepada YB.. pilih je la budak2 yang baru grad tak de kerja tu jadi PM baru lah boleh tumpu 100% kepada negara. Bagi jawatan menteri2 kabinnet pulak kita buat temuduga terbuka je untuk confirmkan samada calon tu ada komitment lain atau tak..
Bagi saya seorang pemimpin yang berwibawa, sudah pasti dia boleh menguruskan masa dengan baik bagi memastikan semuanya tersusun mengikut priority.
Saya juga pernah berada di dalam kawasan yang dulu di perintah oleh YB baru yang tidak mempunyai sebarang jawatan dan komitmen didalam sayap2 parti, bahagian, negeri apatah lagi di peringkat Federal. Namun tugas Yb tetap tidak dapat di jalankan dengan sempurna. Akibatnya rakyak protes dan akhirnya tidak di calonkan semula dalam PRU 12 baru2 ini.

Kepada k Sha,..teruskan perjuangan suci..memang ramai di luar sana yang ingin melihat kita jatuh bukan kerana kita tidak berwibawa tetapi kerana hasad dengki yang tidak dapat di bendung..Teruskan usaha memperjuangkan & memperkasakan agama, bangsa dan tanahair..mudah-mudahan Allah akan sentiasa bersama-sama kita...Aminnnnnnnnnnn....

Tanpa Nama berkata...

asm..

setelah diteliti komen-komen diatas,saya berpendapat sebenarnya tidak ada hasad dengki terhadap kak sha untuk bertanding KPUM..tapi ramai ahli puteri harus celik mata dan faham institusi YB ADUN dengan YB PARLIMEN..yb adun menjaga kawasan di negeri masing-masing dan bertanggungjawab pada kawasan masing-masing 24 JAM SEHARI..tetapi YB PARLIMEN (macam PM,TPM,MENTERI KABINET) bertanggungjawab dan membantu ADUN kawasan dalam Parlimen masing-masing..YB PARLIMEN lebih fokus di FEDERAL..HADIR DEWAN RAKYAT yang macam kita tengok di tv minggu lepas...PM,TPM,MENTERI dan TIMBALAN MENTERI beribupejabat di KEMENTERIAN yang berlokasi di PUTRAJAYA..sebab itu kebanyakan ahli parlimen berpusat di KL..AHLI KAWASAN harus jaga kawasan sebab rakyat dah beri kepercayaan waktu election lepas..bila beri komen,kenalah terima secara positif..janganlah pula berprasangka buruk kononnya ramai yg dengki..kami rasa pemimpin macam kak sha patut fokus di kawasan..insyallah jadi exco kerajaan negerisatu hari nanti (yg ini dilantik di kalangan yb adun...)..biarlah puteri diketuaioleh pemimpin yang tiada jawatan yb..lebih fokus..boleh aktif anjurkan program pembangunan insan di SELURUH MALAYSIA..kita pun kalau nak menyokong janganlah sampai menyeksa badan orang yang memimpin tu...ini AMANAH..bukan tugas main-main...

ROMPIN007 berkata...

Kak sha,...bertandinglah jawatan KPUM..saya yakin akak boleh agihkan tugas sebagai adun dan juga KPUM..berlambak pemimpin kita yang menjadi Menteri, Ahli Parlimen, MKT..dalam masa yang sama menjadi Ketua Bhg tetapi bila puteri kenapa perlu disekat bila jd Adun dah tak boleh jd KPUM!!..>.Puteri bukan budak kecil lg..ikut telunjuk aje..perlu ada pendirian sendiri..begitu juga puteri2 di bahagian, bnyk sgt org2 di bhg yang suka mengatur puteri...di sini k.puteri bhg perlu tegas jgn jadi pak turut kerana mereka-mereka ini ada kepentingan tertentu...cuba fikirkan kenapa pemuda & wanita tiada siapa yang berani untuk mengatur itu dan ini..

Puteri memerlukan seorang pemimpin yang berkarisma dan mampu menyuntik (bukan menuntik botox)semangat kepada ahli2 puteri macam di zaman Dato Sri Azlina menjadi KPUM..

utk kak sha..teruskan perjuangan..kerana akak merupakan orang lama yang terlibat dgn puteri sejak peringkat penaja lagi..so akak lebih memahami apa yang diperlukan oleh ahli2 puteri di seluruh malaysia!!

*jgn kompromi pula disaat2 akhir*..ahli puteri banyak dah bosan dgn senario ini...

Tanpa Nama berkata...

Salaam YB ,
Baik juga topik ni dipanjangkan ke blog ini.
Bagi saya kalau dilihat pada keadaan semasa PUTERI dan penerimaan rakyat di DUN , YB teruskan aje laa hasrat nak bertanding KPUM tu.Cuma kalau ada aral melintang di saat akhir atau perkara besar dan penting berlaku di balik tabir lainlah pula ceritanya.
Apa yang penting YB sendiri yang tahu bagaimana penerimaan dan penolakan ahli - ahli Puteri terhadap diri YB.
Sekapur sirih seulas pinang ,
Mari di makan bersama Pak Uda ,
Adat bertanding kalah dan menang,
Terimalah dengan hati terbuka .

Tanpa Nama berkata...

assalamualiakum w.b.t

Puteri perlu berfikitan matang sedikit dalam politik ni jika tidak mahu ditertawakan oleh kakak2dan abang2 dalam sayap2 parti yang lain. Cuba la berfikiran terbuka dan positif..tak kira ada jawatan YB ataupun tidak ada title Yb yang penting misi dan visi seseorang ketua itu sangat penting.

KPUM yang ada sekarang ni pun tak ada title Yb jugak dulu, sepatutnya boleh la lebih fokus kepada hala tuju PU3. Tetapi yang kita tengok misi Pu3 setakat nak bawa Futsal ke arena antarabangsa, setakat nak jaga budak2 tadika je, setakat nak melaram kat PWTC time perhimpungan Agong boleh la kot..

K sha..teruskan niat murni tu,,,biar la depa nak kata apa pun, yang penting k sha tau kemampuan k sha..ramai pu3 di bawah ni yang support k sha...yakin la....

Unknown berkata...

salam k sha..

kalau k sha percaya k sha boleh bahagikan masa di antara keluarga,kawasan dan pu3 di seluruh m'sia, saya pasti ianya tidak akan menjadi masalah..namun begitu,di dalam senario politik yg masih tidak menentu dan misi utama sekarang ini adalah untuk mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap kepimpinann barisan nasional, maka k sha secara automatic nya telah menjadi model dlam memastikan sokongan rakyat di kawasan k sha dapat dikekalkan..

saya percaya,sekiranya k sha menunjangi pu3 msia,pu3 akan berada di tahap yang sepatutnya ia berada. namun begitu,kita harus realistik dalam membuat keputusan tentang kepentingan sesuatu perkara..ada 'opportunity cost' yang perlu dibayar.apakah kosnya?saya percaya k sha lebih bijak dalam merungkai apa yg saya perkatakan di sini.

memang benar bahawasanya pu3 sudah muak dengan calon2 tunjuk ini..kalau dulu,tak turun kawasan kempen pon boleh menang..juz ikut bos turun genrenti menang!rasanya takder lagi 'free ride' dis time..pu3 dah matang,provided pu3 yang matang ini 'tidak dicantas' di peringkat bahagian kerana org bhg suka masuk campur dalam urusan pu3 kerana mereka ni sumer ada kepentingan..pu3 harus bijak membezakan antara kaca dengan intan..

saya berharap biarlah pu3 dikenali sebagai pergerakan yang tiada'politiking' dalam menentukan kepimpinannya nanti..pu3 shud have a firm stand n maintain d straight forward kinda' politics..

whoever the kpum will be,let us ensure dat she'll meet the criteria / standard dat she has to obtain / maintain.. some ppl are borned to be great leaders but some ppl are trained to be great leaders!

salam perjuangan

Tanpa Nama berkata...

salam..
title yb ker xder title yb ker septtnyer bukan menjadi isu utk memilih kpum pd pemilihan akan dtg.yg septtnyer dipilih utk menjd kpum ialah org yg berkerja utk pergerakan,bkn org yg mengampu dan bodek dijdkan kpum..'kompromi' tak usah lah..menyusahkan jer..kalah menang bkn alasan utk x bertanding..kalo kalah pon kalah bermaruah...

sy kat grass root nie meyokong kalo kak sha bertanding jawatan kpum nnti..pd sy kak sha mempunyai karisma sbgi seorg pemimpin kalo x masakan kak sha dipilih sbgi yb ..x ada mslh utk beliau membahagikan masa antara kawasan dan kpum..berlambak yb2 kat msia nie pegang pelbagai jawatan, dan x penah pon sy baca yb tue give up ker aper ker..ok jer ...

utk kak sha..terus kan perjuangan akak dlm bidang politik nie..kami meyokong akak !!

Tanpa Nama berkata...

jgn lah nak menjadikan alasan utk tak memilih pemimpin yg boleh memimpin kita hanya kerana beliau bertitle YB...

Tanpa Nama berkata...

salam..

bagus juga ada blog ini.boleh suarakan rasa hati..salah satu punca kekalahan PRU12 ialah wujudanya bloggers..akhirnya terbukti peranan bloggers dalam penyampaian informasi/maklumat kepada rakyat hampir tercapai,jika dibandingkan dengan arus media..

ketika kak sha terbitkan buletin puteri tak pernah terfikir ke untuk wujudkan blog (pernah ada dulu)..kerana peranan ketua penerangan amat penting dan berfungsi dalam menyebarkan maklumat/informasi sebagai "talking-point" kepada kami di grassroot untuk membidas dakyah pembangkang..tapi amat menyedihkan kerana tidak usaha dari biro penerangan..hanya sekadar terbit buletin subsidi yang lebihkan muka kak sha saja..(dengarnya ramai exco yg bengang..)..
janganlah salahkan kepimpinan yg ada sekarang..Dato' Noraini bukan bekerja seorang..kalau dia gagal..maknanya the whole team yg gagal..
kak sha pun ada yg beritahu sering juga sabotaj program dato'..di depan cakap lain..di belakang pulak cakap lain..kira ala lidah bercabang jugaklah..
berubahlah...YB

Tanpa Nama berkata...

ala tak payah bertanding... tak yah nak tawar menawar diri... pakai cantik2 , p sengih2, kejip2 mata, jumpa semua menteri2 besar termasuk di kelanntan, kedah, perak, pualau pinang n selangor.. kalau ada mak bapa, mertua, adik abang yg berjawatan gunakan.. kalau ada boyfren lagi bagus.. pilih ketua dlm umno sekarang tak payah susah2.. jgn fikir pjg2..lobi n lobi n lobi n lobi... dapat jawatan leh jadi menteri !!! tak yah buat keje teruk2

Tanpa Nama berkata...

lagi satu... muka kena cantik, comel, body kena solid molid utk jd ketua puteri malaysia... kita nak pilih ketua puteri yg mempunyai sentuman cantik... otak beku pun tak pa.. mulut tak payah rajin bukak, asyik ternganga memang tak molek... cari calon ketua yg tak rajin bukak mulut tapi sentiasa tersenyum.. baru cun.. mcm MISS WORLD.

Tanpa Nama berkata...

ala hai.. pengundi muda ada otak ke?? mana ada?? org umno kalau pilih pemimpin tak de kriteria.. pilih ikut Bulu Mata, Fesyen Rambut, Projek Banyak, Beg Guess, Gelang Emas, Muka Licin, Gigi Cantik, Anak Org Kaya, Boyfren MB... itu le yg di utamakan. Kenapa kita semua perah otak nak bertekak memikirkan masalah parti? masalah org muda?? masalah Bangsa??Wacana Melayu?? Mencambah Minda?? tak payah.. mana ada pemimpin umno yg sayangkan parti dan sayangkan bangsa??

Tanpa Nama berkata...

siapa kata masuk politik kena buat kerja?? siapa kata jd ketua kena buat program?? siapa ukur prestasi ketua puteri?? siapa kira berapa banyak program, berapa ramai ahli, berapa kerap turun padang?? masa zaman dato aza ngan dato noraini?? sama je.. tak de beza.. zaman tok noraini macam2 program.. semua berjalan ngan meriah.. program puteri satu Malaysia.. puteri gagah!! Puteri memang meriah!! syabas dan tahniah kpd ketua2 puteri negeri yg diLantik mereka sgt2 rajin, komited dan sentiasa bersungguh2 buat kerja.. exco2 yg dilantik sering turun padang.. exco yg menang senantiasa bertanya kabar dan ambik tahu hal ehwal puteri bahagian.. rajin.. sgt rajin. teruskan perjuangan.. teruskan usaha.. kekalkan ketua2 yg ada. jgn buang.. ketua puteri malaysia kita mintak pak lah tambah umur sampai 50 tahun baru best... banyak benda lagi yg Tok Ani boleh tunjukkan

Tanpa Nama berkata...

saya bersetuju dengan pendapat lidah kambing ...
pakej (muka kena cantik, comel, body kena solid molid ) utk jd KPUM kena ada..bila dah ada pakej baru mudah, tak perlu susah payah turun ke bhg berkempen dgn ahli pu3, cukup genyit mata dgn Dato K.BHG terus dpt pencalonan dari pu3 bhg..kerana arahan dari Dato K.BHG..secara rela terpaksa,k.pu3 bhg akan ikut...inilah yang berlaku diperingkat pencalonan pemilihan puteri umno ketika tahun 2002 dan 2004....akhirnya selesai dgn cara kompromi. dapat jd KPUM dengan mudah walau tak pandai berucap, takde idea yang bernas..leadership = 0 TETAPI kerana ada pakej yg menarik, semuanya mudah diperolehi.

Diharapkan pemilihan Pu3 UMNO pada tahun ini dijalankan secara bersih tanpa campurtangan org2 diluar pu3..
Golongan muda & profesional diluar sana, ramai yang tidak berminat dengan pu3 kerana pu3 lebih merupakan make up kosmetik kpd UMNO

Tanpa Nama berkata...

lidah kambing..

aku setuju betul..sekarang lagi licik..yang muka tak berapa lawa nih..dah pandai pasang campaign manager yg cun melecun..import dari jauh pun takpe..orang pulau lagi..
lepas tu,campaign manager kena pandai lentuk..cakap ala lemah lembut..kena pandai minta duit kat MENTERI/VVIP supaya taja individu tertentu nak jadi KPUM..taktik ni puteri grassroot tak tau..yang mereka nampak kalau puteri depan mata cakap tak berenti macam bertih jagung..lepas tu jual nama PM la..nama TPM la..
PUTERI MASIH BARU TAPI BIJAK MEMILIH...

Tanpa Nama berkata...

wak kita suka kak sha bertanding kpum. kita suka kak ani jd timbalan menteri. kita rasa datuk noraini layak sebab kita suka menteri muda.. menteri tua kena undur diri lah. pasal pemilihan kpum.. kita cadanglah.. sape yg cukup pencalonan bertandinglah sebab dia dah dapat kepercayaan. kita semua kan boleh berfikir dgn matang dan kita semua ada suara dan mempunyai pilihan tersendiri. pak lah kena beri ruang pada org muda utk membuat pilihan. jgn paksa mcm kita semua masih budak-budak berhingus.. alo lidah kambing.. awak ada suara hati, kita pun ada suara hati kita jugak ye. good luck teruskan chat

Tanpa Nama berkata...

muka tak lawa tak ape.. boleh cucuk botox.. perangai tak lawa nih.. masalah sikit.. kpd yg dah menang.. tarik lah kawan naik atas.. jgn sedap duduk sorang2.. takut nanti kaki ditarik ramai jatuh gedebok!!! mcm PRU12. kpd pemimpin2 umno yg dok di atas nun.. langit tak selalu clear... rakyat semua dah pasang cctv. mcm2 nampak.

Tanpa Nama berkata...

to all UMNO LEADERS.. less talk.. Jangan Cakap Banyakkkk....... JAWATAN PUN dapat FREE.... keep silentg pleeze

Tanpa Nama berkata...

huh boy george.. u ni pompuan ke lelaki?? nih mesti geng futsal keh keh keh.. idup must go on

Tanpa Nama berkata...

Siapa kata kak sha sabotaj program kak Ani.. Tak pernah pun dengar dia cakap perkara tak baik pasal kak Ani... Sentiasa dijemput untuk merasmikan program yang di anjurkan oleh kak sha... adakalanya kak sha ikut program kak Ani walaupun tak di jemput.. untuk menunjukan sokongan yang tiada berbelah bagi...kami tahu benarlah hati budi bos kami tu.... yang terbaik....Puteri kat Maran sentiasa di hormati kerana sentiasa aktif.... HIDUP KAK SHA.....Selamat Menjawat Jawatan KPUM 2008.......

Tanpa Nama berkata...

red and white..

lu ni wanita umno ke..apa kata kak sha bertanding je jwtn dalam wanita..tengok umur pun dah 38 tahun..nanti jadi kpum satu term jer..lepas tu tukar lagi kpum..hai..tak berkembanglah puteri gitu...
kak sha tandinglah exco wanita ker..ada gak peluang kitaorg nak join nanti..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum...

Pemimpin Kampung, saya dah agak dah awak ni mesti dari maran nyer..saya memang 100% sokong kenyataan awak walaupun saya bukan dari maran.. Memang k Sha tak pernah boikot or sabotaj program dato' Noraini, sokong lagi ada..

Dari pemerhatian saya, program2 Penerangan sentiasa mendapat perhatian dari semua pihak, kadang Dato' Noraini pun tumpang glamour program Penerangan.

Dah la tuh tak yah la nak gaduh2, pilih la sape yang korang suka...Kalau ikutkan hati memang nak Dato' Noraini dok dalam Pu3 sampai bila2...Hidup Dato' Noraini Selama-lamanya....cun la gambar kat paper ari nih..

Tanpa Nama berkata...

kak sha... redah je

Unknown berkata...

dasat2 komen korang ni sumer..

K sha, welcome to d real life of bloggers.u need to be more open, since d posts were merely down..anyway,i wish all d best on ur campaign for kpum..hope dat u'll lead wif responsible,sincere n honor..juz a reminder-u cant pleased everybody spashly these umno ppl..haha

To lidah kambing-i wondered why on earth u chose dat nick?- d comments shud be constructive rather than condeming pu3 like *#^@-u knoe what!

Tanpa Nama berkata...

Salam Kak Sha.

Untuk menjadi pemimpin, kita perlu berani dan yakin dengan kemampuan kita sendiri.Soal menjadi YB atau tidak adalah soal kedua kerana jika bijak membahagikan masa dan mempunyai pasukan yang mantap,tidak perlulah risau.

Bagi saya,PU3 telah matang dan sudah tiba masanya PU3 diberi peluang untuk memilih sendiri KPUM yang akan datang.

~bila aku berkata-kata~ berkata...

salam....

eishh apa ceta plak pasai kak sha sabotaj program ka ani ni. setahu saya la, xpenah tgk biro penerangan yg diterajui oleh kak sha sabotaj program kak ani. yang saya nmpk kak sha bagi 100% komitmen kat program kak ani. Kak sha biar la apa org nak kata, janji kita tahu apa yg kita buat.

Gila Jawatan, saya rasa sapa pun boleh bertanding jawatan KPUM. Bila seseorg individu itu rasa dia layak dan mampu utk menyandang jawatan tersebut. Kak ani pun tak ada hak nak halang sesapa nak bertanding KPUM. 1 lagi yang saya xberapa nak suka pasai pertandingan ni, berkempin 1 negara tp last sekali kompromi. dan bagi saya jawatan KPUM lebih baik seseorg itu menang bertanding drp menang secara kompromi.

dengan cara ini kita dpt mengetahui pilihan akar umbi. kak sha saya berpendapat la, kalau kak sha rasa boleh menjalankan amanah dan tanggungjawab sebagai YB dan KPUM why not u try. kalah atau menang bukan 1 perkara penting utk kita sebagai pemimpin. yang paling penting kita tahu apa yg akaq umbi mahu dari kita.

ada 1 perkara lagi yg saya rasa kak sha patut ambik perhatian. org yg berada disekeliling kak sha, ada yg saya tgk akan mencalitkan arang kemuka kak sha, cuma skrg mereka ini belum bertindak lagi.

akhir sekali utk kak sha, kalau kak sha rasa nak bertanding jawatan KPUM, lebih baik kak sha mengakuinya, ahli2 PU3 skrg semuanya dah dpt membezakan sapa yg nak dan sapa yg xmahu. JUJUR dgn diri sendiri adalah ubat yg terbaik bg seseorg manusia.

apa pun, gud luck kak sha. apa jua keputusan kak sha, saya akan menyokong.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum......

Hebat - hebat betul komen dari anda semua....nampaknya memang mengikuti arus politik terkini...jadi aku pun mcm nk join sekali la....syok je ngutuk org korang ni yer....Korang kenal betul ke dgn orang yg korang kutuk - kutuk ni....x psl2 dato aza terlibat sama...apa korang la ni.....klau korang kutuk bibi ke, datin cikgu ismalina ke aku x la kisah sgt...tp klau dato aza memang aku hot....cdg x nk cmpur tp x tahan baca yang bukan2.....dato aza bg aku dia yang best in the wolrd....so jgn nk babitkan dia dlm blog yg x de kena mengena ni ye......by..by....

Tanpa Nama berkata...

Betul tu peminat dato Aza,,dato Aza kan dah jadi sejarah dah dalam pu3 nih, wat per la korang dok sibuk2 lagi pasal dato Aza, buang karan jerr,,,,,

Bincang la pasal hal2 lain yang berkaitan pu3..patut la pu3 asyik kena gelak jerrr...orang cakap lain, dia cakap lain...

tuliphitam berkata...

Apapun tak baik nak mengata dan mengutuk orang jika mahu menegur buatlah secara berhemah agar teguran dapat menjadi panduan..Jadilah seorang insan serta pemimpin yang berhati mulia.Teruskan perjuangan untuk memartabatkan anak bangsa bukan berkelahi sesama sendiri kita sendiri yang akan rugi.

Unknown berkata...

pemimpin yg tulen adalah pemimpin yg mampu menerima kritikan dan teguran.mengambilnya secara positif kerana ianya melambangkan kekurangan diri sendiri..org yg berada disekeliling pemimpin perlu tahu,bhw mereka bknnya pemimpin,so jgn lebihhhh dr pemimpin plak..

Yg obsess sgt ngan sesorang pemimpin tu pun perlu dgr jugak pendapat org!jgn kerana rasa obsess pd sesorang membuatkan mata dan hati kita menjadi buta!pemimpin yg ada skang bukannya 'maksum' therefore kena la terima teguran tu!ada paheeeemmmm?

qalamberbisa berkata...

salam perjuangan..

bagi pendapat qalam pulak apa lah salah nyer YB Dato Sha bertanding..tak faham la..

Tanpa Nama berkata...

Salam......

kalau seseorg itu telah menwarkan diri utk berkhidmt itu tndanye mereka ini mampu utk menjlnkan tugas yg akan di amanahkan nanti...jd x payahlah kita nk menyusahkan diri nk bertekak...menyushkan je...Lebih baik kita bincg perkara yg lebih berfaedah...Pu3 mestilah lebih matang dlm menangani segala permasalahan.jgn hanya pandai nk mengata sesama sendiri...Siapa pn pemimpin yang akan di pilih nanti akan bertnggungjawab utk memikul tugas yg berat itu...Mestilah seorang yg benar2 berkaliber dan bijaksana supaya pu3 tidak dijual beli nanti...

qalamberbisa berkata...

salam..salam..

pertama-tama sekali, aku ni diantara yang menghadirkan diri ke kursus biro tatanegara di kuala lipis..memang best..rugi sesiapa yang tak hadir kursus ni..sebab apa? kenalah hadir sendiri..payah nak bagitau..tapi penuh pengajaran untuk menjadikan kita pemimpin melayu yang sejati..

yang hadir? selain dari peserta dari 4 negeri; perak, melaka, perlis dan neg 9. ada juga ketua puteri bahagian yang lain datang..hurm..shikin kpu3 n9, amy kpu3 melaka, hisyam kpu3 bhg langkawi, tinie kpu3 jerantut, mimi kpu3 bhg k.krau, fazliyaton kpu3 bentong, Zara selaku kpu3 k.lipis (trimas atas layanan yg baik)..

bagi aku statement 'Puteri Jangan Gila Jawatan' sebenornyer mengingatkan sesiapa dari kalangan ahli pu3 yang bertanding perlu muhasabah diri..memang ucapan Dato Noraini pada mlm tu memang banyak menyentuh tentang pilihanraya..tentang pu3 dan dalam paper berita harian bertarikh 5/5/08 Dato menyebut sesiapa yang bertanding agar tidak memburukkan mana2 lawan..

aku bukan nak puji atau istilah biasa 'bodek' Dato Sha atau mesra kak sha..bagi aku dia yang aku dah kenal "udah lame" kate orghang perak diantara calon yang layak mengisi kekosongan jawatan yang bakal ditinggalkan oleh dato noraini..

tapi adatlah, lain orang suka orang lain punya cara tapi aku memandang setiap orang mempunyai peluang yang sama jika mereka mahu bertanding AKAN TETAPI!! kenalah sedor diri..jawatan KPUM bukan jawatan ketua kelas atau ketua tingkatan..Amanah dan tanggungjawab amat berat sekali menanti..

kita kalau nak maju apa jua dugaan dan cabaran perlulah kita hadapi dengan cekal dan tabah..banyak yang bagitau kat sini kak sha seboleh2nya jangan bertanding..kenapa perlu berfikiran sempit menghalang mana2 pihak untuk bertanding?? tentang pengurusan masa di kawasan YB..tentang perlaksanaan program2 sudah tentu laa Dato' Sha ni menimbang dengan sebijak2nya..INILAH ORANG MELAYU BELUM ADA APA2 DAH MULA NAK BERHASAD DENGKI..patutnyer kita hormati hasrat beliau ni tak kita hentam teruk2..apa daaa korang!!! macam mana MELAYU nak disanjungi dan dihormati..tapi oklah aku hormati pandangan korang sumer yang bersifat pribadi nih..tapi ramai juga yang menyokong..memang ramai penyokong dato ni nampak gayanyer..apa lagi? REDAH JER..OK LA TU...heh heh..

buat Dato' Sha berjuang dan terus berjuang..yakin dengan apa yang mahu dibuat..tawakkal selalu..moga Allah merahmati perjuangan anda..

kita renung2kan bersama..
-adios amigos-

Tanpa Nama berkata...

sokong 100% qalamberbisa....matang sekali berbicara.....org kuat kak sha ke? klau ye nak gak jd geng.....

Tanpa Nama berkata...

apa lak rugi tak ke lipis?? tak ruginyee .. dapat nengok Dato K? bergambor ngan ct nurhaliza ke?? dlm umno tak dpt jawatan pun tak rugi.. rafidah jd ketua wanita malaysia tak dpt pun jd menteri. dpt jd girlfren MB tak leh jd calon.. tak rugi tak rugi tak rugi. yg rugi kite nih haa.. rugi masa berjuang utk org jd ketua, dpt kerusi besar, jawatan besar,pangkat besar,umah besar,kete besar... kite juge yg kechikkkkkkkkk

Tanpa Nama berkata...

apa lak rugi tak ke lipis?? tak ruginyee .. dapat nengok Dato K? bergambor ngan ct nurhaliza ke?? dlm umno tak dpt jawatan pun tak rugi.. rafidah jd ketua wanita malaysia tak dpt pun jd menteri. dpt jd girlfren MB tak leh jd calon.. tak rugi tak rugi tak rugi. yg rugi kite nih haa.. rugi masa berjuang utk org jd ketua, dpt kerusi besar, jawatan besar,pangkat besar,umah besar,kete besar... kite juge yg kechikkkkkkkkk

Tanpa Nama berkata...

ko memang kambing....x de semangat jati diri..yg g kuala lipis sume dh berkobar nk bkhidmat utk negara n bangsa...

Tanpa Nama berkata...

ada lg ke bangsa?? kan dah kena jajah minda n ekonomi, kerana RM jdnkan BODY... JIWA pun digadai. ada lagi ke negara? dah kena jual 5 negeri pun!!

Tanpa Nama berkata...

Gua setuju dgn lidahkambing walau pun in d real life gua geli dgn benda alah ni.dari apa yg gua baca ada sokong ,ada x sokong dato makcik kita ni btanding..

Gua setuju dato makcik jaga kwsn je.jgn jadi YBBB, lekat sepenggal gugur terus..kenapa?tak buat keje ke? tak bg komitmen ke? tak pandai bg tugas ke? apa yg gua tgk jadi S/U,opis puteri tak masuk,keje pas kat staf,gaji sapu.

YB Dato makcik nk jadi cmtu jugak ke? guna buletin utk penerangan.last2 gmbr YB dato makcik penuhkan ruang. Pu3 jgn gila jwtn.jgn tamak,banyak masa lg, buat keje 1,1. takut nanti jd YB sepenggal jugak.tgk YB Sue tak kalut nak tanding KPUM pun ,sbb dia tahu t/jawab Adun sgt berat utk dilaksanakan..tak terkejar nak buat..Gua tgk tugas KPUM pun bukan mudah.nak kena kejar 1 malaysia. kalau YB dato makcik jadi KPUM,nak berumah atas jalan ke? kawasan kena tgk 24 jam,program pu3 1 negara..memang ada org kata ramai Ahli Parlimen kita ada 2-3 jwtn..sbb tu la kita kalah teruk sebab tak mampu nak buat, letak wakil di kawasan, wakil dok buat hal pau duit sama sini,lebih hebat dari bos,sebab tu org dah tak undi calon BN ..sebab GILA JAWATAN le...mcm YB makcik ni.Dato makcik dah rupa macam makcik,badan dah gaya makcik,jauh sangat dah dgn rupa puteri ni,setakat cakap berdegar2, perjuangan ikhlas sama sini,isu melayu ,ketuanan la apa la..tapi hakikatnya dalam perut nawaitu nak kuasa...tak payah la YB makcik..ada baiknya fikir 100 kali.berilah peluang pada yg boleh bg komitmen 100% utk majukan puteri...jgn tamak YB dato makcik.

Pu3 Phg sendiri menolak YB Dato makcik,ramai tak menyokong sbb attitud problem YB dato makcik..muhasabah dirilah YB Dato'Shahaniza...

Tanpa Nama berkata...

As-salam mualaikum sume..

Saya secara peribadi setuju jugak dgn komen no-10 kat atas ni..walaupun fuh! nampak kasar ayatnye.

Pada saya nak cari pemimpin yang rajin dan baik,orang kampung saya pun ramai yang rajin dan baik..mak saya rajin,baik,jadi ahli umno pun dan lebih 30 tahun TAPI untuk menjadi pemimpin kepada ahli puteri seramai 300 ribu lebih bukan tugas mudah. Ianya memerlukan lebih dari sekadar rajin dan baik. Rajin mengata ke?rajin melaga-lagakan orang ke? rajin bergosip ke? pun rajinnnn..Baik? baik bila nak undi ke? baik bila didepan ke? baik bila nak minta tolong ke? pun baikkkkk..

wahai puteri sekelian..
pemimpin sebenar ialah yang tidak tamak kuasa, meletakkan kepentingan orang yang dipimpin melebihi kepentingan peribadi dan menyatukan yang berpecah.

Bijak memilih bermaksud kenali semua calon anda didepan dan belakang, baik dan buruknya, peribadinya dan apa halatuju yang hendak dibawa. bukan sebab kita rapat dengan seseorang kita sokong bagai nak rak.

Saya percaya akan lebih ramai calon akan menawarkan diri untuk bertanding jawatan KPUM ini dan ahli puteri sekelian anda boleh buat penilaian sehingga Disember ini dan kenali calon2 anda bila mereka mula hello anda semua dibahagian2 untuk minum teh..

Sekian...wasalam

Tanpa Nama berkata...

no 10: sebab tu u no 10 bukan no 1! jgn hina anugerah ciptaan Allah. rupa paras kalau tak kena cucuk botox n cucuk mcm2 , tak rajin ke salun tak jd cantik mcm selebriti la. u kalau teringin nak join n nak jd kpum tawarkan diri la. dato sha dah buktikan betapa dia berani mengambil risiko dan dia ikhlas utk bertanding. sebab tu dia buka ruang utk kita bersama memberi pendapat dan komen dan cdgn. bukan kutuk mengutuk mcm no 10. kalau u bagus sgt u bertanding la. cuma masalahnya tak da sape yg sokong u. biarlah bahagian membuat pencalonan n memilih kpum. pemimpin pu3 yg dah di atas jgn dok kacau2. sekarang dah jd menteri n timbalan menteri buat la keje. kot2 nanti nasib jd mcm sharizat jatuh tersembam.. kita pun malu kalau ada ketua yg asyik maintain ayu n sibuk jaga muka n body je.. masalah pu3 bahagian tak pernah jengok.skandal ngan artis lah.. patut sibuk join program artis terlebih dr program pu3 bahagian. asyik bz buat program syok sendiri. n 1 more thing: program futsal secara REALITI nya hanya menggalakkan LESBIAN n MEROKOK di kalangan WANITA. tak de faedah yg nyata.. u all yg minat bersukan, please tukar n pilih bidang sukan lain yg more berfaedah.

Tanpa Nama berkata...

Salam...

Aku setuju benar dgn komen 'boygeorge'.no 10 ni dh taksub sgt gayanye..merendh-rendahkn anugerah tuhan...jenis org yg x bersyukur jgak dia ni...no 10 seblum nk kata YB x msuk kawasan ke apa ke sila chek dl la jadual dan aktiviti YB di DUN Kuala Sentul...Kalau nk YB DUN Kuala Sentul buat kerja 24 jam di kwasan jawabnye x de pembgunan yg dapat di cari dan di beri kpd rakyat...

Tanpa Nama berkata...

Asslamualaikum.w.bt...

Tertarik utk menyertai ruangan ini krn dr pengamatan sya ruangan ini telah mnjdi semakin hangat.ada yang mengata dan ada pula yg menyokong dan membela...jd setiap individu yg mnawarkan diri utk bertnding KPUM sudah ada penyokong tersendiri...cuma kita hanya akan menunggu keputusannya nanti siapa yg akan menang.....Pu3 di pkt akar umbi saya rasa semakin bijak memilih siapa yg layak dikalangan calon2 KPUM nanti...x perlulah kita nk kata mengata...berdosa...krn sikap kita yg semakin hari tidak matang dalam kepimpinan Pu3 inilah yg menyebabkan semakin ramai golongan muda tidak berminat utk menyertai Pu3 UMNO.ada sesetngah ahli Pu3 menjdi ahli hanya krn telah didaftarkn oleh ibubapa mereka saje...nk jlankan komitmen sebenar sebagai ahli tidak berminat lnsung...jadi kita yg dh memang org kuat pu3 la konon nye berilah conth yg terbaik utk di ikuti oleh adik2 yg baru mula nk memijak dunia politik.jgn hanya perbalahan kita ini menakutkan mereka utk bersama.....hayati la....

shanghaigeisha berkata...

seronok la tengok org melayu.. gadoh...

pergaduhan sesama Melayu memang perlu diwujudkan supaya bangsa tu lalai dan tiada masa utk memikirkan ekonomi diri, keluarga dan bangsa (kuasa utama politik)

tunggula.. mungkin sepenggal dua lagi bila BN tidak lagi berkuasa, bila UMNO hilang ego, kita lihat siapa yg ketawa..

teruskan..

Tanpa Nama berkata...

salam smua...

aku ni kali pertama melawat blog ni.. bila tgk hebat perbincangan korang smua ni teringin jgk aku nak join..

sebenarnya aku ni bukan sapa2 dlm pu3 ni setakat ajk pu3 bahagian ja tp hakikatnya aku ni kenal rapat jgk dengan dato sha ni. Pada pendapat aku, dalam keadaan politik yang dilanda tsunami skrg ni adalah lebih baik sekiranya bukan sahaja dato sha tetapi smua YB-YB dalam Pu3 ni tak payahlah bertanding untuk sebarang jawatan dalam pu3 ni.. Bukan apa, mmg smua orang boleh membahagikan masa dengan baik tp aku rasa tumpuan haruslah diberikan 200% kepada rakyat2 di kawasan masing2 sekiranya ingin terus memegang title YB pada PRU 13 nanti..
Kalau boleh kita tak naklah smua YB-YB dalam Pu3 ni hanya memegang title YB sepenggal ja.. lepas tu orang dah tak percayakan lagi pemimpin2 dari kalangan pu3 ni..
Janganlah gila jawatan seperti YB KPUM skrg ni kata..(Harap2 dia pun tak mcm tu).. Sudah sampai masanya PUTERI UMNO kembali membantu UMNO secara agresif dan menaikkan kembali taraf dan maruah puteri dimata rakyat Malaysia semua..

Berbalik kepada YB Sha ni, aku nak tanya adakah YB ni ikhlas untuk membantu menaikkan kembali maruah dan kredibiliti PUTERI? Atau hanya memikirkan masa depan diri sendiri saja..Cuma nak jadikan jawatan KPUM ni sebagai landasan untuk menjadi menteri satu hari nanti? Jangan marah dengan pertanyaan aku ini, tetapi aku pernah dengar kenyataan dari mulut2 YB ni sendiri yg mengatakan demikian..
Bagi aku, aku akan sokong sesiapa pun di antara calon2 KPUM yang mempunyai misi utk mermatabatkan kembali Pergerakan Puteri UMNO yang disayangi ini....

sayonara.....

Tanpa Nama berkata...

Engko ni patut la no 10, corot! Dah la corot , minda dah kena jampi & kena jajah & kena hasut dengan orang2 yang dengki kat k Sha. Sama lah dengan teropong ajaib tuh..Zaman P Ramli dulu boleh la engko pakai teropong, zaman sekarang orang dah guna satelit arrr...Kesian...

Orang2 macam ni la yang akan merosak kan pu3 UMNO. Kalau dia cakap macam tu kat luar mesti orang gelak sampai tergolek2. Bukan apa, bercakap tidak menggunakan otak yang waras dan tak rational langsung, dia bercakap macam orang baru lepas kena candu jerrr..

Bagi saya, rupa paras tu sudah di tentu kan oleh Allah s.w.t. Siapa lah kita semua untuk pempertikaikan kejadian Allah nih..Tolong jawap sket no 10. Hanya orang2 yang bertaqwa & beriman sahaja yang akan mendapat tempat disisi Allah nanti.

Biarlah muka tidak seberapa asalkan otak berisi dan tau apa yang dia buat. Jangan harap muka je cantik otak kosong..menyengih sana menyengih sini boleh la..Kalau keluar TV, ahli2 bukan excited berebut nak tengok tp senak perut takut dia cakap melalut pastu satu orang bahagian gelakkan kita...

Balik2 isu YB tak boleh jadi KPUM..
Langsung tak logik & tak masuk akal langsung..cari la isu lain yang susah sket nak jawap..Jangan nampak macam desperate sangat sampai ketandusan isu untuk kenakan k sha tuh..isu YB tak leh jadi KPUM ni kami ahli PU3 d grassroot ni pun tak mau dengar dah..

Yang engko dengki sangat kat buletin penerangan tu pasal apa? kalau engko nak muka engko keluar dalam buletin buat la buletin sendiri or hantar la muka engko tu kat buletin penerangan..kesian la kat engko ni...orang buat buletin salah, tak buat buletin lagi la salah (cakap penerangan tido la macam2)

Pasal PRU 12, aku cadangkan kat engko, g la balik baca dulu analisa faktor kemenangan tipis BN baru2 ni..Engko jangan la baca laporan engko je, baca lla aporan2 lain jugak ek! Engko senaraikan dulu satu persatu faktor2 yang membawa BN menag tipis Pastu baru engko datang balik n cakap la sepuas-puas nya pasal ni...

Se lagi,,,yang engko sesedap rasa sesuka hati mengata k sha tak dapat sokongan kat pahang tu engko dapat dakyah dari mana? Engko dah round n jumpa sumer ahli pu3 pahang ker, engko dah jumpa sumer Jawatankuasa PU3 bahagian dalam pahang ker.Atau engkon dah survey sumer Kpu3 bahagian dalam pahang tu ek.. Cuba engko sebut bahagian mana dalam pahang yang tak sokong k sha..MB pun sokong tau..

Kesimpulannye kat sini, jangan la mengata2 orang sangat coz bila orang kata kita baru kita tau rasanya camana..Kepada sesiapa sahaja Kpu3 bahagian ke, Kpu3 negeri ke, Exco Pu3 Msia ker, pegawai2 Pu3 Msia yang belum or dah expired tu, kalau rasa ada sokongan dan betul2 layak berada di kerusi KPUM, sila lah tawar diri. Gentleman la sikit.. Kami d akar umbi ni nak jugak tengok siapa yang akan bertanding KPUM nanti untuk kami meneliti sehalus-halusnya siapa yang patut dipilih.
TAk payah la guna taktik2 kotor mengata2 nih..Bagi tau kami misi dan visi masing kemana hala tuju pu3 selepas ni, biar senang kami buat keputusan..

Untuk k sha..buat je kerja macam biasa..kalau bukan kita orang melayu jaga bangsa kita, agama kita dan tanah air kita, siapa lagi? Kalau sudah tertulis KPUM milik k sha tiada siapa boleh mengubahnya,,sebaliknya jika ia bukan milik kita,,,sudah tentu ada hikmah disebalik sesuatu kejadian.....

Salam

Tanpa Nama berkata...

hmm... sebilangan minta YB Sha tumpukan pada kawasan dan jgn bertanding KPUM. saya melihat mereka ini sebagai individu2 yang berfikiran sempit, tidak yakin pada YB dan tidak mahu melihat pemimoin puteri maju kehadapan.
Saya katakan sempit kerana lihat sajalah berapa ramai pemimpin2 kita yang jadi wakil rakyat dan masih boleh memegang jawatan tertinggi dalam parti atau kerajaan. kalau mereka boleh, kenapa YB SHa tak boleh? mereka ni macam tak yakin pada YB Sha. dan kalau mereka ini adalah ahli puteri lagilah sedih kerana tidak yakin seorang ahli puteri boleh menjalankan tanggungjawab dengan baik dalam pelbagai jawatan yg dipegang. kalau bukan puteri yg sokong dan menyakini puteri sape lagi? takan nak harapkan pemuda atau wanita kut? TAK MUNGKINNN!!! dah tiba masanya puteri menunjukkan keunggulan puteri dan YB Sha boleh menjadi contoh dan ikutan yg baik jika menang kerusi KPUM nanti. ahli-ahli Puteri jgn takut. YB Sha juga jangan takut. teruskan bertanding. ada rezeki, adalah... u got nothing to lose...

qalamberbisa berkata...

salam,

pergh..kan main lagi korang kan..macam2 ada..macam2 bicara, macam2 kata dan macam2 mengata..heh heh..

lidah kambing..ko ni sure suka makan sayur kan..hahaha...pemergian ku ke kuala lipis bukan dipaksa oleh sesiapa tapi aku yang nak pegi demi semangat ku yang mencintai agama, bangsa dan tanah ku ini tanah untuk orang2 MELAYU..hurm..hurm..maybe kau ni mix indon kot..atau pakistan tu sebab agaknyer la ko tak de rasa semangat sayangkan bangsa melayu..akekekeke

no-10..naper yer? orang sumer nak jadi no 1..kalau periksa pun nak jadi no satu..kalau nak lumba lari pun nak jadi no 1..nak menang karaoke pun mesti no 1...juara AF pun mesti no 1..yang kawin pun kalau boleh mesti nak jadi no 1 bukan no 2, 3 atau 4..ko pulak no 10..memang kelakor betul..macam 10 budak hitam pulak..hahaha...

aku hormatilah hujahan dan pandangan kau yang panjang lebar tu tapi yang ada sikit kureng syok..mungkin la..kerana kekurangan ilmu untuk menjadi pemimpin mungkin "no-10" berfikir agak2nya susah nak pegang jawatan 2hingga 3 dalam satu masa..

sebagai seorang pemimpin sudah tentu mereka2 yang tergolong dikalangan ini pandai dan mahir dalam menguruskan masa..ALLAH beri kita 24 jam untuk kita melaksanakan ibadat yang wajib dan yang sunat..dari mula terbit fajar sehingga terbenamnyer matahari..jadi tidak timbullah soal pengurusan masa jika kita pandai menguruskannya dengan sebaik2 pengurusan..

macam komen aku yang terdahulu..ini bukan soal gilakan jawatan tetapi sebagai pemimpin kita perlu ada rasa tanggungjawab.. adakah kita mahu pemimpin yang mahu menerajui Pergerakan Puteri datangnyer dari orang yang tidak kita ketahui kemampuannya?? tak ke haru biru jadinyer nanti..

tapi saya menghormati mana-mana pihak yang telah berani menyatakan hasrat untuk menawarkan diri..kenalah berani..ni tak bila tanya..'akak tunggu sokongan dulu'..macam tu ka?? nak kena orang push..sampai bila nak kena tolak2 baru nak berani bersuara?? ada berani?? aku berani..hahaha

calon2 exco pun begitu juga..bila ditanya tak nak bagitau..cuba kita jadi melayu yang berani..cakap saya dari bahagian2 ni nak menawarkan diri untuk bertanding..biar ahli2 dibawah melihat ketokohan mereka..perjuangan kenalah telus dan ikhlas..

penampilan?? perlukah muka yang cantik bak bidadari? perlukah raut muka yang halus mulus bak telur yang dikupas kulitnya?? betis bak bunting padi?? body yang solid?? tapi bila berkata, bila memberikan idea..pandangan lebih banyak aaaaaa dari apa nama...PERLUKAH ITU SEMUA?? bermakna kata yang bertubuh besar, yang kurang cantiknya tetapi mempunyai idea dan pandangan yang bernas tidak layak diangkat sebagai pemimpin?? Begitu?? memanglah kita ni sumer berpandangan sempit..jadi macammana ek??

renung2kan bersama
-adios amigos-

Tanpa Nama berkata...

uishhhh dasat jugak pu3 bagi komen ek...bagi ambo lah, k.sha berhak untuk bertanding jawatan kpum nih....kalo antara yg ambo tahu yg berura2 nk jwtn kpum nih (tp x berani terus terang kecuali k.sha) ambo rasa dio lah antaro hok menyapa kami yg x berjwtan peringkat pu3m kalo jmp kami kat mana2...tk kiralah masa perhimpunan agung ker, kat pej pu3 ker atau kat mana2 majlis.....kalo yg lain2 terutamanya S/U yg selama ni ambo sanjung, sejak jd YB usahkan nak tegur senyum pun tak malahan buat x nmpk plak...kalo sblm nih apa2 yg di SMS akan di reply tp sejak jd YB langsung x amik peduli..uishhh sadis sungguh...camna agaknya kalo dh jd KPUM nnt ek? bleh ko ambo nk mengadu masalah nnt?

tak di kira yg lain2 lg, yg berangan2 nk jd kpum nih......langsung x pandang kami org bwh nih! ada tu yg x kenal kpu3 bhg pun.....

walau apa pun, memang yg berniat nk jd kpum tu mmg berkaliber cuma ketidakuasan hati disebabkan tingkah laku, krg prihatin terhadap ahli, sombong n berlagak, kurang mesra, "cepat lupa" dan sebagainya....bukan sebab tidak layak tapi perkara2 demikian yg menjadi pertikaian....usahalah bg yg teringin tu...kalo yg sememangnya dh lama praktik memuaskan segala yg menjadi ketidakpuasan hati ahli, maka satu kelebihan bagi dirinya....

bg org2 bhg dan pusat, jgn lah mengganggu gugat pu3....biarlah pu3 membuat pilihan mengikut kehendak mereka krn pu3 juga sudah bijak menilai....

Tanpa Nama berkata...

qalam berbisa..

kalau no.10 dari 10 memang kita berada ditempat akhir. tapi kalau kita no.10 dari 300 ribu lebih,rasa2nya kita berada dimula/diawal jugak tu.

Tanpa Nama berkata...

dari komen-komen menyokong kak sha nampaknya bahasa yang digunakan agak kasar..sama seperti "orang yang minta disokong"..dalam puteri ramai yang pura-pura menyokong..pura-pura jadi orang kuat..orang kananlah..tetapi sebenarnya merekalah perosak.
..kak sha ini gila kuasa ke..besarnya selera..dah melobi kat PM nak jawatan YB..nak juga jawatan KPUM..
jika sayangkan bangsa,jagalah kawasan..kakak ipar saya yg duduk di kawasan YB pun minta YB kerap jengok orang kampung..ada majlis kahwin..jangan hantar wakil..sebab rakyat nak tengok YB bukannya wakil yang YB hantar tu..
ceramah agama,gotong-royong,kenduri,pgm sukan pun harus pergi..
iskhh..tak logik rasanya pegang YB Kawasan tapi nak pegang juga satu Malaysia...
jangan nanti bila terlalu sibuk sampai cik abang cari orang lain..kata orang-orang kanan yb,perkara tu pernah berlaku dulu..elakkan dari berlaku lagi..KEPIMPINAN MELALUI TELADAN..NAK BINA BANGSA HARUS MELALUI CONTOH KELUARGA SENDIRI..jangan berteraburan..penyokong-penyokong kak sha jangan taksub sangat..tapi paham..mereka tu ibarat menanggok di laut yg jernih..manalah tau kot-kot dapat duit terpijak..lobikan kak sha..minta duit mb sana ler..cm sini ler..menteri ler..ingat puteri tak tau ke..walaupun bukan kak sha yg pergi..tapi penyokong-penyokong dialah "orang tengah"..
ini dikatakan sendiri oleh bekas "penyokongnya"

Tanpa Nama berkata...

Anonymous di atas ni jangan asyik dok dengar cakap orang jer, kakak ipar la, dengar dari penyokong k sha la..memandai je dia mereka-reka cerita dongeng

Kite ni yang dok dalam kawasan K sha ok jer...program, kenduri, gotong royong, kematian, sukan,baca yasin, semua dia datang...buat perjumpaan dengan semua lapisan masyarakat..sikit pun dia tak pilih2 termasuk la pembangkang sekali...

Tapi sekali sekala tu biasa la ter miss jugak minah oi! Awak yang tak jadi YB tu pun bukan g semua kenduri kendara sedara mara or orang kampung kan..biasa la tu..

Awak ni minah oi! berfikiran sempit betul la,,,,kesian nyee kita tengok awak ni...macam dah tak de modal lain dah nak tulis kat ruangan ni..
Dah la tu bz body lak jaga tepi kain orang..jaga la je famili awak tu,,, Dugaan tuhan datang bermacam-macam bentuk, tp itu tandanya tuhan ingat dan sayangkan kita,,, dugaan hanya diberikan kepada orang2 yang mampu menanggungnya sahaja minah oi....ko punya dugaan tak tau lagi camana, tunggu jer la...jangan dok sebok jaga tepi kain rumahtangga orang ek...tuhan tak suka tau!!!..

Wallahua'lam

Tanpa Nama berkata...

Memang kurang ajar manusia yg mengutuk kak sha...hidup x sdar di untung...kalau dh bahagia jgn la pulak menyibuk hal rumah tangga org....pasal nk jadi KPUM x kena mengena dgn sejarah rumah tangga. stiap manusia ada dugaan dan cbaranya....Allah turunkan dugaan utk kita itu tandanye Allah masih sayangkan kita dan mengampunkn dosa2 kecil....jgn jadi seperti org yg tak berilmu....tanya kt kakak ipor ko tu brapa kali Yb antar wakil..setahu aku YB Sha ni org selalu masuk kawsan...prgram sukan baru je YB g rasmi kakak ipor ko x perasan ke...org mati di jengka 2 baru je YB g melwat.Kakak ipor ko x tahu ke...itu tandanye kakak ipor ko tu jenis x campur dgn org ramai. mesyuarat penaja generasi kedua kt jengka 2..itupun kakak ipor ko x tau jugak kn....lain kali kalau nk mengata siasat la dulu.jgn nk pakai hentam x tentu hala....bodoh jadinya......

Tanpa Nama berkata...

aku tak puas hati betol lah..dah lah mengutuk org pastue hal2 dlm kain org pon ko nka ceta gak ker?? ko nie manusia jenis aper ?? kalo dah tak suka kat kak sha dok diam jer laa..jgn benci sgt kang ko gak yang terhegeh-hegeh mintak tolong die satu hari nnti..dah lebih bile ko menyentuh soal peribadi kak sha..
dah lah korang jgn laa nak mengutuk jerr..org yg dok mengutuk nie aku nak tanya, ko layak ker jd perwakilan mase nak undi kpum dec nnti ?? patotnyer ko support org yg buat keje, bukan org yg dok ampu sana ampu sini..dok tergedik2 tak tentu hala..bukak mata ler sket..
aku cukup tak suka org yg suka sgt jaga tepi kain org lain smpikan kain sendir koyak rabak pon tak sedar !!!

utk kak sha..teruskan perjuangan akak jgn give up..persetan dgn mereka yg dengki dgn aper yg akak kecapi sekarang...