21 Februari 2009

Pemilihan PAU 2008 - Senarai Calon Yang Sah Bertanding

Ibu Pejabat UMNO mengesahkan telah menerima senarai calon-calon yang layak bertanding bagi jawatan pusat pada Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2008 nanti.

Bagi jawatan Presiden, Datuk Sri Mohd Najib Tun Razak merupakan calon tunggal.

Manakala lima jawatan dipertandingkan iaitu Pengerusi Tetap, Timbalan Pengerusi Tetap, Timbalan Presiden, Naib Presiden dan ahli Majis Tertinggi (MT) UMNO.

Sehubungan itu, pada 24 Februari 2009 (Selasa), jam 2.30 petang, diadakan satu majlis cabutan nombor calon bagi pemilihan jawatan pusat untuk semua peringkat di Dewan Tun Hussein Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur di mana melibatkan wakil-wakil calon sahaja.

Pada 29 Januari lalu, Ibu Pejabat telah mengeluarkan surat kepada calon-calon yang layak bertanding untuk mengisi jawatan MT UMNO dan sayap pergerakan bagi mengisi borang pengesahan penerimaan dan penolakan pencalonan jawatan untuk tempoh tiga tahun (2008 – 2011).

Semalam merupakan tarikh akhir untuk mengembalikan surat tersebut termasuk borang pelantikan wakil calon.

Berikut senarai calon yang sah bertanding bagi jawatan Exco Pergerakan Puteri UMNO Malaysia:

PENGERUSI TETAP PUTERI

1. Roslinda Binti Abd Rahman – Rasah
2. Azlieza Binti Azizan – Tangga Batu

TIMBALAN PENGERUSI TETAP PUTERI

1. Hasspalela Binti Mohammed Hassan – Kulai
2. Zakiah Binti Kalipunya – Semporna
3. Rosmarynda Binti Mohamad Rasidi – Bandar Tun Razak

KETUA PUTERI

1. Shahaniza Binti Shamsuddin – Maran
2. Rosnah Binti Hj Abd Rashid Shirlin – Papar
3. Ismalina Binti Ismail – Wangsa Maju
4. Bibi Sharliza Binti Mohd Khalid – Rembau
5. Ida Rahayu Binti Md Noor – Petaling Jaya Utara
6. Saarah Binti Ali Bashah - Seputeh

NAIB KETUA PUTERI

1. Nolee Ashilin Binti Mohammed Radzi – Lembah Pantai
2. Shahanim Binti Mohamad Yusoff – Sungai Petani
3. Wan Norashikin Binti Wan Noordin – Pasir Salak
4. Nordiana Binti Shafie – Kuala Terengganu
5. Haslinda Binti Mohd Zerain - Ampang

AHLI JAWATANKUASA PUTERI

1. Mas Ermieyati Binti Samsudin – Masjid Tanah
2. Idamoerni Binti Zakaria – Bukit Gelugor
3. Fahariyah Binti Md Nordin – Ledang
4. Nor Azita Binti Abdul Rahman – Pekan
5. Norhamizah Binti Mat Tahir – Selayang
6. Norashikin Binti Abdul Rahman – Rasah
7. Azlinda Binti Zubir @ Zubin – Bukit Katil
8. Rina Binti Mohd Harun – Sepang
9. Inahwyati Binti Jaini – Tenom
10. Huzry Fionnawatty Binti Hussein - Segambut
11. Wan Salwati Binti Abdullah - Seremban
12. Isfarina Binti Mohd Bali – Ipoh Barat
13. Anita Binti Murad – Tenggara
14. Dg Maimunah Binti Sidek – Sipitang
15. Roselinda Binti Abd Jamil – Klang
16. Faraha Binti Ismail – Mersing
17. Nordiana Binti Shafie – Kuala Terengganu
18. Azliza Binti Ahmad – Seputeh
19. Rohaiza Binti Yang Yussof – Kuala Kangsar
20. Fatimah @ Nik Fatimah Binti Haji Nik Salleh – Tumpat
21. Azana Rita Binti Abdul Aziz – Tambun
22. Nik Nora Hiryani Binti Nik Mohamed Yusoff – Gua Musang
23. Jamilah Hanim Binti Othman – Petaling Jaya Selatan
24. Azifah Binti Abdul Rahman – Pokok Sena
25. Shahanim Binti Mohamad Yusoff – Sungai Petani
26. Wan Noor Dizamdila Binti Wan Mustapa – Arau
27. Wan Norashikin Binti Wan Noordin – Pasir Salak
28. Hamizah Binti Abdollah Zawawi - Putrajaya
29. Hartini Binti Abdul Rahman – Jerantut
30. Zauyah Binti Zainuddin – Bandar Tun Razak
31. Zurina Binti Abd Rahman – Hulu Terengganu
32. Muszaina Binti Md Mustaffa – Tanjong
33. Ellyana Binti Mohd Muslim Tan – Padang Besar
34. Nashua Binti Fauzun – Segambut
35. Norsabrina Binti Mohd Noor – Kulim-Bandar Baharu
36. Zahida Binti Zarik Khan - Pandan
37. Asmaiza Binti Ahmad – Padang Besar
38. Hamidah Binti Mohd. Jaffar – Putatan
39. Emm Roosehaziram Binti Mohd Rahim – Pengkalan Chepa
40. Noor Marry Binti Abdul Karim – Jelebu
41. Herni Azura Binti Ghafar – Subang
42. Jamilah Binti Awang – Nibong Tebal
43. Hasrunizah Binti Hassan – Pontian
44. Siti Fatimah Binti Amir - Setiawangsa
44. Seriwani Binti Sabtu - Setiawangsa
45. Rita Syarinda Binti Manaf Najid – Dungun
46. Noor Hayati Fitrah Binti Shahril – Bayan Baru
47. Wan Zawiyah Binti Wan Halim – Kubang Pasu
48. Rosmarynda Binti Mohamad Rasidi – Bandar Tun Razak
49. Azlinda Binti Alis – Kubang Kerian
50. Nur Fazlim Binti M Mohamed Kunju – Kemaman
51. Norhasmimi Binti Abdul Ghani – Kuala Krau
52. Julie Binti Sabran – Beluran
53. Masmira Binti Mohd Salleh – Bukit Bintang


**Saya hanya masukan untuk yang Puteri sahaja. Untuk MT, Wanita dan Pemuda boleh dilihat di http://www.umno-online.com/

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dalam byk2 calon puteri ada yang rasuah tak?publish soalan dan jawab.kalau tak publish di kira penakut.

pelangi baru berkata...

ramai sungguh calon2 utk pu3. semua bersemangat hendak memberi khidmat.

yang menang, teruslah memimpin pu3 ke tahap yang lebih baik.. kpd yg tidak menang, tetap terus bersemangat membantu pu3...

paling penting, bagaimana kite mau meraih sokongan pengundi muda..

carilah wow! faktor itu..

Tanpa Nama berkata...

tq kak sha, for the info. Ramai gak yg menawarkan utk bertanding exco yea,muka2 lama pun masih ada,bagus arr, campuran baru dan lama. Apa pandangan kak sha mengenai pertandingan KPUM? dgr2, tetiba je, nama ida rahayu naik, tetiba je, reading dia plak yg naik.. apa kes? Hrp2 kak sha giatkan usaha. jgn putus asa.

Tanpa Nama berkata...

alaa. xde beraninya. komen saya tentang pemberian' wang utk beli pencalonan pun x disiarkan hingga ke hari ni. Berani krn benar.. Klu x berani u, apa maksudnya? komen yg ni pun xkan disiarkan.. Takutttttttttttttttttttttt

Jai berkata...

Selamat bertanding YB Dato'... Kena kempen kuat sikit tu, supaya perwakilan terbuka hati untuk undi.. Jangan lupa gak kena solat hajat untuk pohon pertolongan dari Tuhan... Caya lah...

cucutokbahaman berkata...

teruskan usaha yb dato....

SPU berkata...

SIAPA YG NAK DENGAR KEBENARAN? SIAPA KAT UMNO NAK BERUBAH? SILA LAWAT LAMAN BLOG SUARA PEIHATIN UMNO JERANTUT - http://spu-bloggers.blogspot.com

HARAP KOMEN NI TAK DI PADAMKAN.

emroose berkata...

Anonymous2 nih....sekarang nih sapa yg penakut? saper yg x berani? sape yg takut???? nick yg korang guna pun dah sah2 menunjukkan korang nih penakut, x berani dan takut....kalo berani, bkn penakut dan x takut....callo guna nama sebenar beb!!!